Kim jest Natalia Maczek? [wiek, MISBHV, Instagram]

instagram @natalia_maczek

Natalia Maczek to założycielka luksusowej marki MISBHV. W 2018 roku jej nazwisko znalazło się liście najważniejszych twórców kultury ulicznej obok takich sław jak Rihanna, Drake czy Kanye West. Dowiedzcie się, kim jest znana Polka i co sprawiło, że znalazła się wśród takich osobistości!

Natalia Maczek — wiek, wykształcenie

Natalia Maczek urodziła się w 1987 roku, więc aktualnie ma 37 lat. Wychowywała się w Krakowie, a trakcie studiów prawie całe wakacje spędzała w Londynie. Z wykształcenia jest prawniczką, z pasji projektantką. Razem z Tomaszem Wirskim tworzy duet MISBHV. Ubrania polskiej marki nosi cały świat. Stroje MISBHV zakładały między innymi Kylie Jenner, Gigi Hadid, Rihanna czy Cardi B. Doceniono także współpracę MISBHV z markami takimi jak Reebok, czy KITH.

Natalia Maczek — droga do sukcesu

Pierwsze związki z modą Natalia Maczek miała już podczas studiów, kiedy to robiła koszulki z nadrukami dla przyjaciół. Jednak wtedy nie wiązała z tą dziedziną swojej przyszłości.

Nie wydawało się to przyszłościową perspektywą na karierę zawodową. Dziesięć lat temu na naszym rynku nie było projektantów czy marek, które wybiły się za granicą i stworzyły międzynarodowe firmy funkcjonujące do dzisiaj. A ja bardzo lubiłam swój kierunek studiów, w międzyczasie dostałam pracę w firmie maklerskiej, ekscytowały mnie, nudne dla niektórych, prawo i świat giełdy, akcji, zmieniających się czynników ekonomicznych. Spędziłam tam półtora roku – opowiada w wywiadzie dla polskiej edycji Vogue.

MISBHV powstało na przełomie lat 2008/2009. Początkowo Natalia Maczek prowadziła firmę wraz z koleżanką ze studiów, Katarzyną Kotonowską. Dziewczyny szyły bluzy i T-shirty. Już wtedy ubrania MISBHV przyciągały uwagę nieszablonowym designem, wyróżniającym się spośród ciuchów z sieciówek. Z czasem Katarzynę Kotonowską zastąpił Tomasz Wirski, który pełni funkcję dyrektora kreatywnego marki.

W 2016 roku na nowojorskim tygodniu mody MISBHV pokazało kolekcję „Object of Desire”. W Milk Studios, gdzie odbył się pokaz, Natalia zaprezentowała ubrania nawiązujące do stylu wczesnych lat 2000. i gwiazd R’n’B. Pokaz zachwycił amerykańską publiczność. Doceniono nawiązywanie do polskich subkultur, doświadczeń i charakterystycznych stylów. Zwrócono uwagę również na współprace z największymi markami jak, chociażby Reebok czy KITH.

MISBHV nie lubi być określane marką, zaś na swojej stronie internetowej opisują siebie jako społeczność – „community”. Do niej należy m.in. Sita Abellan, artyści, plastycy, modele… Wszystkich łączy imprezowy styl życia oraz dobra muzyka. Motywy z płyt czy teledysków często trafiają do kolekcji brandu.

Nie chciałam tworzyć firmy sprzedającej po prostu ubrania. Oferujemy pewien styl życia, punkt widzenia, a może nawet światopogląd. Zależy mi, żeby nas kojarzono z określoną sztuką, muzyką, meblami, zapachem, ludźmi, którzy mają coś do powiedzenia. Muzyka inspiruje naszą podróż po świecie mody: od współpracy z festiwalem Unsound i kijowską CXEMĄ, przez własne imprezy w Warszawie, Paryżu, Berlinie i Los Angeles, po kooperację z Transmoderną Dixona z kultowej Pachy na Ibizie – tłumaczy Natalia Maczek.

Ubrania MISBHV sprzedawane są nie tylko w Europie, znaczna część kolekcji trafia do Chin. W ich projektach można zobaczyć gwiazdy takie jak Rihanna, A$AP Rocky, Miley Cyrus czy The Weekend. Marka posiada swoje butiki m.in. w Paryżu.

Natalia Maczek na liście Hypebeast

Na stronie Hypebeast można przeczytać mnóstwo pochwał na temat markio MISBHV. Szczególną uwagę zwrócono na świeże, niekonwencjonalne spojrzenie na modę streetwearową, odważne decyzje i nieustanne eksperymentowanie z formą, krojem i wykorzystywanymi materiałami.

Natalia Maczek — Instagram

Miejscem, w którym możemy dostrzec kreatywność Natalii Maczek, jest m.in. jej Instagram. W popularnym serwisie społecznościowym można ją znaleźć pod nazwą @natalia_maczek. Polka zamieszcza tam nie tylko zdjęcia z wybiegów, ale też pokazuje to, co w jakiś sposób ją inspiruje. Aktualnie jej profil obserwuje 39,2 tysiąca użytkowników tego serwisu.